niedziela, 24 października 2010

dynia,dynia i dynia!



Wcześniej,jakieś pare lat temu nie lubiłam tego warzywa takie jakieś-ble!.No ale pestki z dyni to zawsze uwielbiałam.Potem dynię jakoś tak polubiłam tak ogólnie za smak,za kolor i za to że gdy już nic prawie w ogródku nie rośnie to ona jest...
Teraz od jakiś 2 lat nie wyobrażam sobie jesieni bez zupy dyniowej.ciasta dyniowego i wgl jesieni bez dyni.
Gdzieś na tygodniu pojadę i kupię jeszcze jedną dynie,tak by była na zapas bo wiadomo co wymyśle..:)..Nie to że taka zdrowa to jeszcze pyszna!
Przepis zainspirowany ze strony Bajkorada.Tak patrzę i myślę a zrobię podobne,tak na niedzielę.:)Ciasto wyszło wspaniałe i takie szybkie!Na prawdę polecam!!! :)    


                             







      


Ciasto dyniowe:
(przepis na tortownicę 26cm lub 28cm )
Składniki:
*2 szklanki startej dyni(na dużych oczkach)
*1łyżka cynamonu
*pół łyżeczki przyprawy do piernika
* mała garść pestek dyni(suszonych)+do dekoracji
*3 jajka
*1 szklanka mąki
*1 łyżeczka proszku do pieczenia
*1 łyżeczka(niecała)sody oczyszczanej
*4 czubate łyżki cukru(można dać więcej,kto jak lubi)

Przygotowanie:
Jajka ubijamy razem z cukrem,na wysokich obrotach.Potem zmniejszamy obroty i dodajemy powolutku mąkę,proszek do pieczenia,sodę,cynamon,przyprawę do piernika,na koniec powoli dodajemy dynię i pestki dyni(to miksujemy chwilkę).
Piekarnik nagrzewamy do 185stopni.Do tortownicy wlewamy pomarańczową masę i dekorujemy pestkami dyni-dowolnie.Pieczemy 30-35minut w termoobiegu.
 Smacznego;)



tak wygląda po wizycie w piekarniku






    





  tak wygląda przed wizytą w piekarniku :)




Ciasto bierze udział w 









5 komentarzy:

  1. Takie dyniowe ciasto musi byc pyszne :) Pisze "musi" bo jeszcze takowego nie jadlam (w ogole nie jadlam jeszcze ciasta dyniowego). Wyglada swietnie z tymi pestkami :))

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne ciasto, a ja w tym roku na bakier z dyniami, będę musiała się pospieszyć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dynię uwielbiam. Odkryłam ją stosunkowo nie tak dawno. I pomyśleć jak ja żyłam wcześniej bez niej.

    Ciasto musi być pyszne !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dyniowe wypieki lubię, ba nawet bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  5. I ja bardzo lubie ciasta z dodatkiem dyni, choc u mnie nieco inne proporcje ;)

    Pozdrawiam serdecznie! I dziekuje za udzial w Festiwalu :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)