niedziela, 30 stycznia 2011

sałatka przeprze..pyszna!

Przepis na ta sałatkę mam z książki siostry Anastazji o sałatkach.Ogólnie mam prawie całą serie książek siostry Anastazji i wszystkie mi się podobają.Zresztą nie tylko mi,znam bardzo dużo ludzi którzy uwielbiają te książki.
 Ta sałatka ma w sobie tyle różnych składników,które na początku jak się czyta średnio do siebie pasują,ale po jej zrobieniu nie żałujecie że ją zrobiliście.Jej smak jest niesamowity.Tą sałatkę znalazła moja mama i razem robiłyśmy ją :).Wszystkim smakowała.Naprawdę polecam.Przepis kapkę zmodyfikowany(tylko w przygotowaniu).
 A jutro po 15 będzie baaardzo fajnie! :)

Sałatka z kapustą pekińską,salami,żółtym serem...


Składniki:
(na>6 osób)
*20 dag żółtego sera w kawałku
*20 dag salami w kawałku
*1 średnia kapusta pekińska
*1 puszka kukurydzy
* 1 puszka oliwek
*4 pomidory
*3 łyżki oliwy z oliwek
*2 łyżki soku z cytryny
*szczypiorek
*sos do sałatek koperkowy
*sól,pieprz

Przygotowanie:
.Przygotować salaterkę.Kapustę umyć i pokroić.Ser pokroić w słupki(w oryginale zetrzeć na tarce).Salami także w słupki(w oryginale w plasterki).Pomidory sparzyć i pokroić w ćwiartki.Szczypiorek drobniutko posiekać.Oliwki pokroić w krążki.Kukurydze odcedzić.W soku z cytryny i w oliwię rozrobić sos koperkowy,dodać do reszty.Wszystko delikatnie wymieszać.

Smacznego ;)

Najładniej wygląda sałatka w przezroczystej salaterce.
Przed podaniem najlepiej by się przegryzła z 15 minut.

czwartek, 27 stycznia 2011

drożdżowe rogaliki i ciepła hinduska herbata

Już dawno nie wchodziłam na bloggera.Tyle teraz nauki że głowa mała,ale na kuchnię zawsze czas znajdę..tylko nie dodawałam tu na bloggera.Ale dzisiaj mam chwilkę czasu,więc pisze na mym kochanym blogu :)
Dzisiaj byłam na mieście..są totalne wyprzedaże np:kupiłam sobie dzisiaj 2 pary spodni,1 para po 49zł. :)
  Rogaliki drożdżowe wyszły po prostu bajecznie pyszne.Poszły w mgnieniu oka.Zaraz po wystygnięciu.Po przecież nie można jeść ciepłego ciasta ;DA przepis na rogaliczki mam ze strony MojeGotowanie.pl
 A przepis na hinduską herbatę korzenną mam z gazetki z Biedronki"Sposób na Zimę".Jest bardzo dobra i taka rozgrzewająca.Ma bardzo fajny posmak po tym jak się już weźmie łyka..taki mocny :)
Pozdrawiam Was wszystkich! :*I wiecie co wam powiem? Jeśli ma się PRAWDZIWEGO przyjaciela to jest się największym szczęściarzem.




Rogaliki drożdżowe z powidłami

Składniki:
(na ok.50sztuk.;podaje przepis za autorką) 
*50 g drożdży(pól kostki)
*szklanka ciepłego(nie gorącego)mleka
*mąka ok 1 kg
*6 łyżek cukru
*3 jajka
*3/4 szkl oleju
*słoiczek marmolady(u mnie powidła-przepyszne)
*jajko do posmarowania rogalików(nie smarowałam)

Przygotowanie: 
tak powinny wyglądać drożdże po wyrośnięciu
Do miski wsypujemy ok szklankę mąki. Rozdrabniamy drożdże w ciepłym mleku dodając 3 łyżki cukru. Następnie łączymy drożdze i mleko z mąką mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia
.
w czasie mieszania
Kiedy rozczyn urośnie dodajemy do niego pozostałe składniki, mieszamy drewnianą łyżką. Ponownie odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce.
Kiedy ciasto podwoi swoją objętość wyrabiamy je rękoma, podsypując mąki(należy pamiętać że ciasto drośdżowe jest elastyczne i nie może być w nim zbyt dużo mąki).
po podwojeniu objętości
Dzielimy na 4 części, każdą cienko wałkujemy, wycinamy trójkąty, nakładamy marmoladę i zawijamy w rogalik.

Rogaliki układamy na blaszce wyłożonej pergaminem, zostawiamy na ok 15 minut aż napuszą się nieco. Smarujemy roztrzepanym jajkiem. Pieczemy w temperaturze 220 stopni ok 15 minut.



Hinduska Herbata korzenna

Składniki:
(na 6 kubków)
*4 torebki herbaty Remsey(dałam 3 torebki Sagi)
*500 ml mleka
*pół łyżeczki cynamonu
*10 ziaren pieprzu(dałam 6)
*5 goździków
*5 ziaren ziela angielskiego(dałam 4)
*1 liść laurowy
*szczypta gałki muszkatołowej
*miód do smaku(dałam 2 łyżeczki)
*ewentualnie 3 łyżki startego imbiru(dodałam)
*1 l wody zimnej

Przygotowanie:
Garnek napełniamy zimną wodą i stawiamy na gaz.Wrzucamy do niego torebki herbaty,utarty imbir oraz wszystkie przyprawy wcześniej zmiażdżone lub utłuczone.Kiedy woda zacznie wrzeć,zmniejszamy ogień.Płyn gotujemy przez 15 minut bez przykrycia,by woda nieco odparowała(torebki możemy już wyjąć).Dodajemy mleko oraz miód i zwiększamy gaz.Kiedy herbata zacznie wrzeć,zestawiamy ją z ognie.Przecedzamy przez sitko(ja wyłowiłam;)) i rozlewamy do filiżanek czy kubków.
Jest wspaniała na zimne dni :)



Smacznego ;)

    sobota, 8 stycznia 2011

    Pyszne muffiny!

    Przepis na te muffiny pochodzi z programu"Ewa gotuje" czyli od Pani Ewy Wachowicz.
    I naprawdę ten przepis jest rewelacyjny,lepszych muffin wżyciu nie udało mi się zrobić.Przepis w 100% godny polecenia. :)

    Muffiny bananowe

    Składniki:
    (na 18-19 muffin)
    *350 g mąki
    *2 łyżeczki proszku do pieczenia
    *1 jajko
    *pół szklanki cukru(dałam troszkę mniej)
    *1 szklanka mleka
    *1 cukier waniliowy
    *pół szklanki oleju z pestek winogron lub słonecznikowego
    *4 banany
    Przygotowanie:
    Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiać do miski,dodać jajko,cukier,mleko,cukier waniliowy i miksować do momentu aż ciasto będzie gładkie.Następnie dodać olej z pestek winogron lub słonecznikowy i ponownie zmiksować.
    Banany pokroić na "4" w kostkę i wrzucić do ciasta.Zamieszać łyżką.
    Papilotki na muffiny napełnić do 2/3 wysokości.Piec ok.30 min. w 175 stopniach(lub w 180stopniach,nie pamiętam jak podawała Pani Ewa,ale ja piekłam w 175 :)).

    Smacznego ;)

    czwartek, 6 stycznia 2011

    obłędne obwarzanki

    Już troszkę mnie tu nie było..no w tym roku wgl ;D.Najpierw byłam na wspaniałym sylwestrze do 2 stycznia,potem zaczęła się szkoła,zawody no i tak ten czas zleciał...
    Dziś razem z moją mamą(taka tradycja ;D) jak co roku na karnawał robimy obwarzanki lub jak kto woli oponki ,w tym roku wyszły po prostu obłędne!Przepis jak się nie mylę pochodzi od mojej babci,która baaaardzo dobrze gotowała.
    Polecam bardzo ten przepis i życzę udanego karnawału!


    Obważanki/Oponki

    Składniki:
    (na około 40-50 sztuk)
    zaczyn:
    *pół szklanki mleka
    *40 dag drożdży
    *1 łyżka cukru
    ciasto:
     *3 jajka
    *ok.1kg mąki(wliczone również z "podsypywaniem")
    *parę kropel aromatu cytrynowego
    *3 łyżki kefiru
    *1 łyżka wódki(by tłuszcz się nie wchłaniał tak do środka oponek)
    *10 dag masła
    *1 niepełna łyżka cukru waniliowego
    *pół szklanki mleka

    Przygotowanie:

    w czasie mieszania

    przed podwojeniem swojej objętości

    w czasie wykrawania


     Przygotowujemy wszystko w dużej misce.
    Jajka rozbijamy i wrzucamy do miski.Trzepaczką mieszamy je do białości,potem dodajemy ok.5 czubatych łyżki mąki i nadal mieszamy.Następnie dodajemy wyrośnięte drożdże i mieszamy (trzepaczkę możemy zmienić już na drewnianą łyżkę),potem dodajemy mleko i ok.5 łyżek mąki i mieszamy drewnianą łyżką,potem kefir i znowu mieszamy potem ok.6 łyżek mąki i proszek do pieczenia i mieszamy dokładnie(jeśli już wam jest ciężko mieszać to znaczy że wam wychodzi ale jeśli jest troszkę za rzadkie dodajcie parę łyżek mąki).Dodajemy roztopione masło,aromat cytrynowy i wódkę i dajemy troszkę mąki.Mieszamy dokładnie łyżką.Od tego momentu ciasto zagniatamy ręką do momentu aż zacznie dobrze odchodzić od ręki(ok.5-8minut).Ciasto TROSZECZKĘ podsypujemy mąką i przykrywamy ściereczką,odstawiamy na ok.1godz aż podwoi swoją objętość.
    Wyrośnięte dzielimy na części i rozwałkowujemy,potem wykrawamy duże kółka a w środku małe kółka(ja smażę też te malutkie).
    Wrzucamy je na rozgrzany tłuszcz i smażymy z obu stron do momentu aż będą mocno złociste(ok.2-3 minuty).
    Posypujemy cukrem pudrem.

    Smacznego ;)