piątek, 17 grudnia 2010

czasu...Znalazłam przepis na stronie tutaj.Bardzo szybko je się robi.Upiekłam i wyszły rewelacyjne,naprawdę to coś pysznego,a jak pięknie pachnie po wyjęciu z piekarnika...Potem schowałam je w szczelny pojemnik i niech czekają do świąt ;)(oczywiście nie wszystkie do pojemniczka). :D

Pierniczki najlepsze!

Składniki:
(na około 90 sztuk,przynajmniej mi gdzieś wyszło) 
* 55 dag (550 g) mąki tortowej lub poznańskiej (+ więcej do podsypywania)
 * 30 dag (300g) miodu
 * 10 dag (100g)cukru pudru
 * 12 dag (120 g) masła
 * 1 jajko
 *2 łyżeczki sody oczyszczonej
 * przyprawa do piernika - około 40g do50g
 * kakao (opcjonalnie, tym razem dałam 2 łyżeczki)

Przygotowanie:
Masło podgrzewamy,potem mieszamy je ze wszystkimi składnikami.Zagniatamy ciasto.Wałkujemy podsypując mąką.wykrawamy pierniczki i kładziemy na blachę wyłożoną papierem.pieczemy 8-10 minut w 180stopniach.
  Smacznego ;)
Uwagi:
Jeśli chcemy pierniczki z otworkiem do przewlekania, otworek robimy przed pieczeniem (słomką, lub lepszy - pomysł - wykałaczką, kręcąc nią).
Jeśli chcemy witrażyki, również przed upieczeniem, w dużym pierniczku wykrawamy mniejszy otworek, nasypujemy do niego pokrusznych landrynek (z górką) i pieczemy na papierze do pieczenia, ściągając po ostygnięciu.
Jeśli chcemy pierniczki dekoracyjne - smarujemy przed pieczeniem powierzchnię pierniczka roztrzepanym jajkiem, naklejamy cukrowe perełki, orzechy itp

Pierniczki,gdy je przechowujemy w szczelnym pojemniku zmiękną i będą jeszcze lepsze.




1 komentarz:

  1. Jak dawno u Ciebie nie byłam! Gratuluję humanistycznego i angielskiego :-) Jutro i ja zaczynam wyrób świąteczny. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)