poniedziałek, 28 lutego 2011

z mikrofalówki

Czy kiedykolwiek czytając przepis myślałaś/eś -o boniu,ile do się piecze albo ile tu składników.Ja przyznaje myślę tak nie raz gdy czytam jakiś przepis i czasami ze względu na ilość składników i ze wzgledu na to że to składniki niedostępne w moim mieście(a dużo takich) lub bardzo drogie nie robię.A niestety jest dużo takich przepisów.Czasem jak oglądam blogi myślę sobie-łał,fajnie wiedziec że coś takiego istnieje .Ja uwielbiam proste przepisy ktorę nie wymagają tego by mieć "100" składników,ale czasami i takich się podejmuje jak np:tort pavlowej(czy jak to tam się pisze) trzeba trochę czasu by ta beza wyrosła..albo taki drożdżowe,też trochę czasu pochłania,ale mimo to czasami lubię zrobić coś takiego,tak mnie czasami nachodzi :).Ale przyznaję że wole przepisy proste i smaczne.;)
Są też przegięcia z szybkością "gotowania".Np znam taką osobę(mieszka w New Jersey) kupuje pokrojone warzywa,wsypuje je do miski i zalewa gotowym sosem do sałatki.I tadam sałatka gotowa.!To taka norma.Ja jak to usłyszałam to mnie zatkało bo jak można być aż tak leniwym by nie pokroić warzyw?!Ale ok nie wszyscy mają tyle czasu :D

A co do przepisu który jest na dole to weszłam dziś na smaker'a i tak oglądam przepisy i patrze że deser z mikrofalówki,czyli coś szybkiego na i wchodzę patrzę,wszystkie składniki mam no a 4-5 minut znajdę by wypróbować.No i w mgnieniu oka wyrosło w mikrofalówce.Najpierw łyżeczką sprawdziłam w środku czy się zrobiło no ale patrze że tak no to jem malutki kawałeczek a potem większy i większy ;D.
Bardzo dobre i takie szybkie! :]Przepis od karolciaa

Szybkie ciasteczko obsypane cukrem pudrem(z mikrofali!)

Składniki:
*4 łyżki mąki
*4 łyżki cukru
*1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
*2 łyżki kakao
*1 jajko
*3 łyżki mleka
*3 łyżki oleju

Przygotowanie:
Suche składniki łączymy ze sobą. Dodajemy jajko, mleko oraz olej i mieszamy. Całość przelewamy do dwóch kubeczków i wstawiamy na 3-4 minuty do mikrofalówki (ustawionej na najwyższą moc). Gotowe ciasto można np. polać czekoladą lub posypać cukrem pudrem.
Smacznego ;)

8 komentarzy:

  1. robiłam takie czekoladowe ciasto w kubu i całkiem było smaczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mnie skusiłaś!
    właśnie wróciłam z kuchni z kubkiem pełnym tej pyszności..

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny pomysł na małe co-nie-co

    OdpowiedzUsuń
  4. i w takim momencie żałuję, że nie mam mikrofalówki. też dzisiaj z rana upatrzyłam ten deser na smakerze, ale niestety brak sprzętu. Twój pysznie wygląda
    co do przepisów, też czasem tak mam, że ze względu na żmudne przygotowanie lub zbyt drogi koszt, jakoś odechciewa mi się przygotowania

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko cudowne, ciasto wydaje się być pyszne. Ale mikrofalówce mówimy zdecydowanie: NIE. Zrobię w piekarniku - zobaczymy, jak wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też kocham takie szybkie przepisy. Nie ma co się oszukiwać, nie zawsze jest czas na siedzenie w kuchni :) Fajnie wyglądają takie kubki!
    Uściski :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tyle osób je robi, a ja jeszcze nigdy nie próbowałam tego szybkiego ciasta. Musze się skusić... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy bym nie pomyślała, że może wyjść cos tak pysznego z mikrofalówki> Piec ciasto ? muszę koniecznie spróbować, bo wygląda apetycznie

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)