wtorek, 22 lutego 2011

owocowo:ciasto i deser

Już jestem po bierzmowaniu 6 dni-Jestem św.Magdalena :)
Na bierzmowaniu był mój siostrzeniec Kubuś,ale on już urósł i taki fajniutki jest,ciągle się śmieje..i te jego niebieskie oczka..no w końcu to już duży chłopczyk ma aż 7 miesięcy :) mam masę zdjęć jego ale nie chce naruszać jego prywatności :)) kiedy indziej może dodam(wcześniej dodałam 1).;DD
 A ciasto które możecie zobaczyć na dole to najlepsze ciasto jakie jadłam już od paru miesięcy(choć faworki Mamy wymiatają ;D),wyszło przepyyszne.A te brzoskwinie które mi zostały(otworzyłam dużą puszkę brzoskwiń,więc trochę zostało ;D) zrobiłam z nich taki mus owocowy,dodałam jeszcze do paru kiwi,pomarańcze...lubie takie zdrowe musy,zwłaszcza jak się jest przeziębionym i przez ten czas kiedy pisałam tą notkę wysmarkałam paczkę chusteczek. :)



Ciasto kefirowo otrębowe z brzoskwiniami i kruszonką

Składniki:
(na blache 26cm.)
*1 szklanka kefiru
*pół szklanki cukru(lub miód)
*3 łyżeczki proszku do pieczenia
*2,5 szklanki mąki
*niecałe pół szklanki otrębów
*2 jajka
*3 łyżeczki cukru waniliowego
*pół szklanki oleju
*parę brzoskwiń z puszki

do kruszonki:
*4 łyżki masła
*4 łyżki cukru
*4 łyżki mąki(można też dać płatki owsiane,otręby)
Przygotowanie:
Kruszonka:
Masło,cukier i mąkę razem zagniatamy aż do utworzenia się ciasta"zbitego".
Ciasto:
Do miski wsypujemy mąkę i dodajemy cukier waniliowy,cukier,proszek do pieczenia,otręby następnie mieszamy łyżką.
W drugiej misce mieszamy trzepaczką kefir,olej i jajka.
Składniki łączymy ze sobą i mieszamy łyżką energicznie(można użyć miksera) aż będzie gładkie ciasto.
Formę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy olejem całą formę.Wlewamy ciasto na nie kładziemy pokrojone brzoskwinie,posypujemy kruszonką i pieczemy przez 40-45 minut w 180stopniach.
Smacznego ;)


9 komentarzy:

  1. fajne ciasto- moc zdrowia w nim zwarta:)

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wiem czego życzy się z okazji bierzmowania, dlatego wszystkiego dobrego :)
    Ciasto bardzo apetycznie brzmi i wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, wspaniałe. Otrębowe, z brzoskwiniami. Zrobię, zrobię, niech tylko weekend przyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajny przepis. lubię takie z z dodatkiem otrębów
    ps Magdalena to bardzo ładne imię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. och, pysznie wygląda. szczególnie ten wierzch.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię proste ciasta z owocami. Też mam małego dzieciaczka w domu :-) I też tylko rozpływam się w zachwytach nad nim. Teraz wyjechałam na 5 dni i strasznie tęsknię! Jak wrócę to chyba nie będę wypuszczała go z rąk. I kupiłam nam śliczny kocyk :) Zdrowiej szybko :-) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  7. pewnie smakuje tak dobrze jak wygląda

    OdpowiedzUsuń
  8. moja ksywka - szana banana wziela sie od milosci do bananow, wiec ten przepis jest stworzony dla mnie :)
    pozdrawiam Szana
    i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie ciasto to samo zdrowie. Mam nadzieję, że lepiej się już czujesz, św. Magdaleno.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)