niedziela, 6 lutego 2011

lekki mus z czekolady łaciatki :)

Ten tydzień przeleciał mi bardzo szybko...coraz szybciej to wszystko leci.Jeszcze tydzień temu myślałam o tym że już za dzień moja siostra dostanie mieszkanie no i w końcu je zobaczę,a tu proszę już tydzień minęło a wydawało mi się że to było wczoraj...
Wczoraj przyjechałam do mnie Kubuś ;* ach jak on już urósł ale już pojechał jakieś parę godzin temu..:)Taki jest słodziutki ^^
Dziś zrobiłam mus czekoladowy z kawałeczkami czekolady żeby poprawic sobie humor i by kremówka się nie popsuła :D
Jutro nowy tydzień przed nami, chyba z 5 kartkówek ogromnych i sprawdzian z matematyka(to nie jest mój ulubiony przedmiot :D)


Mus czekoladowy z kawałeczkami czekolady

Składniki:
(na 6 takich jak na zdjęciu pucharków)
*250ml śmietany kremówki
*100g czekolady łaciatej lub mlecznej
*2 łyżki cukru pudru
*2 jajka
*1 czubata łyżka masła
*czekolada do dekoracji(dałam gorzką)


Przygotowanie:
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej(na większym garnku z gotująca się wodą stawiamy mniejszy).Ubijamy na sztywno kremówkę z cukrem pudrem i wstawiamy do lodówki.
Do lekko ciepłej czekolady dodajemy 2 żółtka i mieszamy szybko łyżką.Białka ubijamy ze szczyptą soli.
Pianę z białek łączymy z czekoladą.Masa czekoladową delikatnie mieszamy ze schłodzoną bitą śmietaną.
Napełniamy pucharki.Czekoladę skrobiemy nożem by powstały wiórki.Schładzamy jeszcze przed podaniem.
Smacznego ;)

7 komentarzy:

  1. Mus wygląda super! :-) Ja na szczęście mam jeszcze tydzień ferii, więc pochłania mnie nicnierobienie :) Trzymam kciuki za te sprawdziany.
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż mnie naszła ochota na tiramisu, jak zobaczyłam ten mus.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu,taki mus dobry na wszystkie zmartwienia i na sprawdziany.Będzie dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniamć :D Zjadłabym taki deser :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mus wygląda przepysznie, ale ja sie chyba nigdy nie odważę na surowe jajka ... Miłego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. kuszący ten mus, nawet bardzo :) powodzenia na kartkówkach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowne takie poprawianie nastroju..

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)