czwartek, 27 stycznia 2011

drożdżowe rogaliki i ciepła hinduska herbata

Już dawno nie wchodziłam na bloggera.Tyle teraz nauki że głowa mała,ale na kuchnię zawsze czas znajdę..tylko nie dodawałam tu na bloggera.Ale dzisiaj mam chwilkę czasu,więc pisze na mym kochanym blogu :)
Dzisiaj byłam na mieście..są totalne wyprzedaże np:kupiłam sobie dzisiaj 2 pary spodni,1 para po 49zł. :)
  Rogaliki drożdżowe wyszły po prostu bajecznie pyszne.Poszły w mgnieniu oka.Zaraz po wystygnięciu.Po przecież nie można jeść ciepłego ciasta ;DA przepis na rogaliczki mam ze strony MojeGotowanie.pl
 A przepis na hinduską herbatę korzenną mam z gazetki z Biedronki"Sposób na Zimę".Jest bardzo dobra i taka rozgrzewająca.Ma bardzo fajny posmak po tym jak się już weźmie łyka..taki mocny :)
Pozdrawiam Was wszystkich! :*I wiecie co wam powiem? Jeśli ma się PRAWDZIWEGO przyjaciela to jest się największym szczęściarzem.




Rogaliki drożdżowe z powidłami

Składniki:
(na ok.50sztuk.;podaje przepis za autorką) 
*50 g drożdży(pól kostki)
*szklanka ciepłego(nie gorącego)mleka
*mąka ok 1 kg
*6 łyżek cukru
*3 jajka
*3/4 szkl oleju
*słoiczek marmolady(u mnie powidła-przepyszne)
*jajko do posmarowania rogalików(nie smarowałam)

Przygotowanie: 
tak powinny wyglądać drożdże po wyrośnięciu
Do miski wsypujemy ok szklankę mąki. Rozdrabniamy drożdże w ciepłym mleku dodając 3 łyżki cukru. Następnie łączymy drożdze i mleko z mąką mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia
.
w czasie mieszania
Kiedy rozczyn urośnie dodajemy do niego pozostałe składniki, mieszamy drewnianą łyżką. Ponownie odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce.
Kiedy ciasto podwoi swoją objętość wyrabiamy je rękoma, podsypując mąki(należy pamiętać że ciasto drośdżowe jest elastyczne i nie może być w nim zbyt dużo mąki).
po podwojeniu objętości
Dzielimy na 4 części, każdą cienko wałkujemy, wycinamy trójkąty, nakładamy marmoladę i zawijamy w rogalik.

Rogaliki układamy na blaszce wyłożonej pergaminem, zostawiamy na ok 15 minut aż napuszą się nieco. Smarujemy roztrzepanym jajkiem. Pieczemy w temperaturze 220 stopni ok 15 minut.



Hinduska Herbata korzenna

Składniki:
(na 6 kubków)
*4 torebki herbaty Remsey(dałam 3 torebki Sagi)
*500 ml mleka
*pół łyżeczki cynamonu
*10 ziaren pieprzu(dałam 6)
*5 goździków
*5 ziaren ziela angielskiego(dałam 4)
*1 liść laurowy
*szczypta gałki muszkatołowej
*miód do smaku(dałam 2 łyżeczki)
*ewentualnie 3 łyżki startego imbiru(dodałam)
*1 l wody zimnej

Przygotowanie:
Garnek napełniamy zimną wodą i stawiamy na gaz.Wrzucamy do niego torebki herbaty,utarty imbir oraz wszystkie przyprawy wcześniej zmiażdżone lub utłuczone.Kiedy woda zacznie wrzeć,zmniejszamy ogień.Płyn gotujemy przez 15 minut bez przykrycia,by woda nieco odparowała(torebki możemy już wyjąć).Dodajemy mleko oraz miód i zwiększamy gaz.Kiedy herbata zacznie wrzeć,zestawiamy ją z ognie.Przecedzamy przez sitko(ja wyłowiłam;)) i rozlewamy do filiżanek czy kubków.
Jest wspaniała na zimne dni :)



Smacznego ;)

    9 komentarzy:

    1. Właśnie takiej herbatki teraz mi potrzeba, pewnie cudnie rozgrzewa a do herbatki rogalik? czemu nie:))

      OdpowiedzUsuń
    2. Rogaliki to ja najbardziej lubię jeść, niekoniecznie piec:)
      Herbatka do wypróbowania. Co prawda nie mrozi już tak bardzo, ale porządnie zmarznąć i tak można, wiec taka herbatka jak znalazł:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      OdpowiedzUsuń
    3. Rogaliki z powidłami to dopiero jest smak. Niepowtatrzalny i jedyny. Mniam :)

      OdpowiedzUsuń
    4. Ale pyszny zestaw! Cudne rogaliki i wspaniała herbata.Och znaleźć się tam u Ciebie...

      OdpowiedzUsuń
    5. takie wyprzedaże? a ja w domu chora leżę ;/ mam nadzieję, że jeszcze zdążę coś upolować :)
      z przyjemnością bym zjadła tak pysznego rogalika z korzenną herbatką
      pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    6. Ja nie oparłabym się ciepłym. Z taką herbatą ciepły rogalik to ideał.

      OdpowiedzUsuń
    7. Och takie rogaliki pochłonęłabym szybciutko. Pychotki :-)

      OdpowiedzUsuń
    8. Uwielbiam cisto drożdżowe, sczegolnie lubue patrzec jak rośnie! pozdrawiam ciepło, pyszne rogaliki...

      OdpowiedzUsuń
    9. Trochę kontrowersyjna jak dla mnie ta herbata (pieprz, ziele angielskie) o.O

      OdpowiedzUsuń

    Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)