piątek, 19 listopada 2010

ciasteczka piwne ;D

No tak..ciasteczka piwne.Już dawno chodziły mi po głowie ale dopiero teraz je zrobiłam.Wcześniej nie miałam czasu,ciągle nauka,zajęcia dodatkowe a przecież to bardzo ważny rok dla mnie w sensie szkolnym,nie mogłam znaleźć czasu nie tylko na gotowanie ale także na porządny odpoczynek i spacer..ale jest weekend i się bardzo z tego powodu ciesze!:)
Jutro szykuje się bardzo fajny dzień i mam nadzieje że nic go nie zepsuje.Ciasteczka zrobiłam trochę z myślą właśnie o jutrzejszym dniu ;).Jedne zrobiłam w wersji  z przyprawami a drugie w wersji słodkiej.Są po prostu genialne,nie to że szybkie to jeszcze takie chrupiące i delikatne.Polecam
Trzeba to wszystko ogarnąć!!

Ciasteczka piwne:
(wychodzi ok.50 szt.)
 Składniki:
*250 ml piwa jasnego lub ciemnego
*200 g margaryny w temp.pokojowej
*2 szklanki mąki

Dodatkowo
1.
Ja dodałam:
*czosnek granulowany,bazylię(można dać ser,pieprz,oregano...)
2.
*2 łyżeczki cukru,1 łyżeczka miodu

Przygotowanie:
Na stolnicę przesiewamy 2 szklanki mąki do niej dodajemy margarynę pokrojoną w kostki i rozcieramy mąkę i margarynę "w palcach".Dodajemy piwo i razem wszystko zagniatamy.Ciasto ma nie być kleiste tylko jednolite i delikatne.
Dzielimy je na 2 części,do jednej wsypujemy przyprawy a do 2 części dodajemy cukier i miód.Jeszcze raz trochę zagnieciemy i rozwałkowujemy.Wykrawamy w dowolne kształty.



Na wyłożoną blachę papierem kładziemy ciasteczka.Pieczemy w temperaturze 180 stopniC przez 14-16 minut.
Smacznego ;)

 
 polubiłam je jeść z sosem czosnkowym :)



8 komentarzy:

  1. tylko 3 składniki na ciasto - super. piwne ciastka muszą być genialne, podobnie jak piwne faworki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ta wersja z przyprawami bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio najbardziej lubię właśnie takie szybkie przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze takich ciasteczek ani nie jadłam, ani nie robiłam. Ale przepis intrygujący:) Muszę wypróbować.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piwa nie lubię, ale może ciastka by mi z nim smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo interesujące, proste i szybkie, a do tego w 2 smakach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tez nie lubię piwa, ale ciasteczka już jadłam - i mi smakowały. Wcale nie są bardzo piwne, mają tylko dobry posmak i aromat - i sa puszyste i kruche!

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajny przepis i super, że od razu można zrobic je w dwóch smakach! na pewno wypróbuje :0 Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)