czwartek, 14 października 2010

mam ochotę na ptasie mleczko...II rodzaje

Przepis powstał przypadkowo.Zawsze wlewałam już ostygniętą kremówkę na galaretkę(o różnych kolorach-ale zrobił się jeden cały-zielony) ale tym razem się pośpieszyłam i wyszło oto takie wężyki ;)
Jeśli ktoś chce można zrobić tzw.blok śmietankowy z galaretkami w środku-po prostu wystarczy wlać przestygniętą kremówkę.:)
Mojej mamie bardzo spodobały się węzyki bo ogólnie mama lubi wszystko co z galaretką:).A dziś mama mnie totalnie zaskoczyła,mianowicie miałam powiedzieć mamię że są takie fajne buty tylko po 24,90 które chciałam,no ale dopiero po 14 się z mamą widziałam,a tu nagle rozmawiam z nią w drodzę do domu i mówi "kupiłam Ci buty bo widziałam że wszystkie dziewczyny takie w Twoim wieku brały a tanie były".A ja od razu pomyślałam o tych co chciałam-emu.Potem patrzę a tu szok takie dokładnie jakie chciałam..nie no nie mogłam uwierzyć..czy mama mi czyta w myślach? ;D


Wężyki sSS :) :
 













Składniki:
*2 opak.takiej samej galaretki(np:zielonej)
*500 ml śmietany 30%
*gożdżiki do przybrania
*2 łyżki żelatyny
*2 łyżeczki cukru
-----
*czekolada rozpuszczona(jak do ptasiego mleczka)

Przygotowanie:
Galaretkę robimy według przepisu na opakowaniu.Odstawiamy do wystygnięcia w chłodne miejsce.Gdy już stężała,kroimy w kosteczkę.
Formę taką jak do keksa natłuszczamy oliwą i kładziemy na niej papier.
Galaretkę rzucamy po różnych miejscach formy.
Śmietanę 30% wlewamy do garnuszka i gotujemy do momentu aż będzie bardzo gorąca,wtedy dodajemy powoli żelatynę i mieszamy.Zdejmujemy z ognia i studzimy 5-8minut.
Wylewamy do formy i znowu do chłodnego miejsca(2-3godziny).
Kroimy np: w prostokąty,wkładamy gożdziki* i koniec.:)


Jeśli ktoś chce zrobić ptasie mleczko to zastygniętą masę kroimy w kosteczki i  po prostu polewamy rozpuszczoną czekoladą i odstawiamy do zastygnięcia.

 Smacznego;)

 A ty co wolisz? Z czekoladą czy bez czekolady?




2 komentarze:

  1. fajne to ptasie mleczko.
    a i buty bym chętnie zobaczyła :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pokazuj te buty :)))

    Ptasie mleczko to jest to co łasuchy lubią najbardziej :) Wiem coś o tym :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)