wtorek, 7 września 2010

z antonówkami

Dawno nic nie piekłam bo zaczęła się szkoła a wraz z nią nadeszła nauka.Ale dziś postanowiłam że musze trochę czasu poświęcić gotowaniu bo już nie moge wytrzymac nie jedząc czegoś pysznego mojej produkcji :D
No i gdy wróciłam od razu zaczęłam robić pulpę no i itd...
Wyszły pyszne te małe tarty!!!Troszkę kwaskowate z wyczuwalną nutą słodyczy i tego ciasta które specjalnie tak nie urosło a jest pyszne. :D
mini tarty na cieście francuskim i antonówkami

 













Składniki:
 (wychodzi ok.8-10tart)
*1 rulon ciasta francuskiego(ja kupiłam w biedronce;))
*5-6 antonówek(lub innych jabłek ale ja takie akurat kupiłam)
*3łyżki cukru
*1 łyżka cukru cynamonowego(jeśli takiego nie macie wymieszajcie pól na pół cynamon z cukrem)
*1/3 szklanki wody
Przygotowanie:
Najpierw robimy pulpę jabłkową:
Jabłka obieramy ze skórki i kroimy na dowolne kawałki(oczywiście wyjmujemy gniazda nasienne).Wodę wlewamy do garnka dodajemy biały cukier.Gdy woda zacznie wrzeć dodajemy cukier cynamonowy i wrzucamy jabłka.Obtaczamy je w tym cudnie pachnącym syropie i gotujemy przez ok.15min.
Gdy zaczną mięknąc(cały czas są na ogniu) tłuczemy je tłuczkiem.Jeśli je potłukliśmy to zestawiamy z ognia jeśli jeszcze twarde jeszcze trochę pogotujmy.
Ciasto francuskie nie chciałam żeby mi urosło dlatego zrobiłam tak:
Ciasto zaczęłam przekładać(czyli ciasto na pół jeszcze raz na pół i odwijamy i ponownie...i tak 2-3 razy.Wtedy mamy pewność że mocno nie urośnie).Rozwałkowałam i wycinałam wielkości zwykłej szklanki kółka.N ich brzegach zrobiłam "murki" i położyłam "pulpę".Przełożyłam na blachę wyłożoną papierem i wstawiłam do piekarnika rozgrzanego do 190st.na 15-18minut.
Smacznego;)

Głosuj na Kubusia! :)
Dziękuje!:)

8 komentarzy:

  1. ciasto francuskie,jabłka, cynamon-PYCHA
    :):)
    Smakowicie!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam połączenie ciasta francuskiego i jabłek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. strrrrasznie lubię antonówki.. takie kwaśne :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham jabłka pod każdą postacią, tak więc i te pyszne tarty bym chętnie pochłonął :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Tarty na ciescie francuskim to cos dla mnie :) Musza byc pyszne .))

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam taką jabłkową pulpę. W ogóle lubię wszelkie papki, jestem jak dzidziuś:)

    OdpowiedzUsuń
  7. antonówki wielbię nieskończenie :) na pewno pyszne były te mini tarty

    OdpowiedzUsuń
  8. antonówki są najlepsze do jesiennych wypieków :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)