niedziela, 12 września 2010

Wczoraj upiekłam też ciasto czekaladowe,takie najprostsze z najprostszych.Chciałam zjeść coś czekoladowego,szybkego no i żeby się za bardzo nie napracować:).
Ciasto było jeszcze lepsze na drugi dzień,bo zrobiło sie troszkę wilgotniejsze,czekolada bardziej zastygła i wogle takie lepsze:P
Przepis znalazłam w książce "CZEKOLADA" z serii książeczek z przepisami Gazety Wyborczej tylko troszkę zmodyfikowany:).
Jak widać na poniższych zdjęciach moje urosło w stylu"kopiec kreta:

Najprostsze ciasto czekoladowe z polewą czekoladową:

 Składniki:
*1i1/3 szklanki mąki(200g)
*2i pół łyżki kakao
*1łyż. proszku do pieczenia
*1łyż.sody do pieczenia
*szcypta soli
*troszkę więcej niż pół szklanki cukru
*60g masła roztopionego
*pół łyżeczki cynamonu
*250ml mleka
*2 jajka
*1łyżka kawy rozpuszczonej w 1łyżce mleka
*pół łyżeczki cukru waniliowego
*można dodać parę kostek czekolady*

Przygotowanie:
Nagrzej piekarnik do 180stopni.Wysmaruj masłem tortownicę.Przesiej do miski mąkę,wsyp kakao,proszek do pieczenia,sodę,sól.Dodaj cukier biały i waniliowy.Ubij masło,mleko,jajka,rozpuszczoną kawę  na puszystą masę.Zmniejsz obroty i powoli dodawaj suche składniki.Dodaj parę kostek czekolady(podczas pieczenia fajnie się rozpuści) i wymieszaj łyżką*.Wylej masę do formy i piecz ok.25-30minut(ja w termoobiegu) aż do "suchego patyczka".ciasto w formie pozostaw na 15minut po upieczeniu.
Polej polewą i odstaw do zastygnięcia polewy.
Ciasto jest najlepsze na 2dzień(jak tyle wytrzyma:D).

Polewa:
1opakowanie czekolady np:mlecznej roztopić w mikrofalówce i dodać 2łyżki mleka wszystko wymieszać do czasu gdy polewa będzie płynna.





mniam:)
Smacznego;)

9 komentarzy:

  1. Właśnie fajne takie, w stylu kopca. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda tak... kojąco :) mnie też czekolada zawsze uspokaja.

    OdpowiedzUsuń
  3. najprostsze są najlepsze...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, widzę, że niedziela była mocno czekoladowa - takie są najlepsze! Ciacho wygląda przepysznie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. There are many good recipes for my great love, thug love, and kisses.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniamć !!! Takie brownies czekoladowe to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wejściówka do odwiedzania mojego bloga wysłana :). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam;D uwielbiam czekoladowe ciasta, szczególnie te wilgotne;)

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie wielkie dziury :) czekoladowym ciastem zawsze chętnie się poczęstuję :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)