sobota, 21 sierpnia 2010

ze śliwkową nutą..coś na kolację lub śniadanie


Więc zaczynam sezon śliwkowy!
Niektórzy już dawno go zaczęli a ja dopiero teraz bo nie miałam śliwek(nie chciało mi się jechać i kupić;D).Jak nigdy w tym roku na drzewach nie mam śliwek-podobnie jak moi sąsiedzi.
Ale dobrze że w sklepiku czy na rynku mogę je kupić :P
Sezon miałam zaczynać od upieczenia jakiegoś ciasta ze śliwkami ale te dni tygodnia tak szybko lecą..miałam w sobotę robić ale pojechałam do mojego siostrzeńca i wróciłam po 17.
Więc na kolację zrobiłam sobie taką oto kolacyjkę(która zawiera mnóstwo błonnika i szybko się najadamy).
Ale jeszcze zobaczycie dania ze śliwkami na tym blogu :D
Przepis znalazłam w jednej z gazet(chyba"Dobre Rady") tylko ja użyłam węgierek i wgl trochę go zmodyfikowałam:)

Węgierki pod kruszonką
Składniki:
(dla2-3osób)
*musli(pestki dyni,płatki owsiane,płatki kukurydziane,ulubione suszone owoce)
*3 łyżki wiórek kokosowych
*1 czubata łyżka mąki
*2-3 łyżki masła
*5-8śliwek
*2 brzoskwinie
Przygotowanie:
Do musli wsypujemy wiórki kokosowe.Dodajemy mąkę i mieszamy,potem dodajemy masło i zagniatamy na kruszonkę.
Śliwki i brzoskwinie myjemy i kroimy wg upodobań.
Wrzucamy do miseczki(lub blachy) i przykrywamy kruszonką.
Pieczemy 15-20 minut w temp.180stopni.
Można podawać z lodami lub bita śmietaną.

Smacznego ;)

2 komentarze:

  1. na śniadanie, na kolację i na podiweczorek - dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)