środa, 25 sierpnia 2010

własna kombinacja :]

Ten przepis to mój wytwór wyobrażni. Wymyśliłam go wczoraj jak nie mogłam zasnąć;D Ciasto jest rewelacyjne i nie mogłam się opanować i go nie jeść! Wyszło prze py szne(niestety trzeba było się opanować haha;D) !!!
Upiekłam je dla siebie,po prostu żeby był kawałek ciasta w domu a tu zeszli się goście i ich poczęstowałam tym oto ciastem.Wszystkim smakowało i chcieli dokładki ;D
Można je polać czekoladą wtedy pewnie będzie jeszcze lepsze ;)
Nazwę sama wymyśliłam jak również składniki ;D

Ciasto grucha przykryła śliwe
;D
Składniki:
*200 g margaryny
*pół szklanki cukru
*parę kropel aromatu waniliowego
*2 łyżki cukru waniliowego
*2 jajka
* niecałe 3 szklanki przesianej mąki
*1,5łyżeczki proszku do pieczenia
*1 kisiel Słodka Chwila(ja wybrałam z truskawkami)
*pół łyżeczki kakao
*3-4 gruszki
*4 śliwki posiekane w kosteczkę

Przygotowanie:
Margarynę kroimy w kosteczkę i wrzucamy do miski.Dodajemy cukier biały i cukier waniliowy.Ucieramy mikserem.
Dodajemy jajka,aromat i szczyptę soli,ucieramy ponownie.
Potem dodajemy mąkę,proszek do pieczenia,kakao i kisiel(wcześniej zrobiony wg opakowania).I miksujemy aż będzie konsystencja odpowiednia dla ciasta :)
Dodajemy do ciasta pokrojone drobno śliwki i mieszamy łyżką czy łopatką.
Tortownicę 26cm obkładamy papierem do pieczenia.Kroimy gruszki i kładziemy na sam spód tortownicy.
Ciasto wylewamy na gruszki i wstawiamy do piekarnika do 170 stopni na ok. 35minut(piekłam z termoobiegiem).
po wyjęciu odczekujemy z 15 minut i przewracamy ciasto na 2 stronę(od razu na paterę) tak by było widać gruszki :).



Smacznego ;)

6 komentarzy:

  1. O ! Musi być pyszne. I gruszka i śliwki... to co lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo efektowna ta kombinacja własna. szczególnie plasterki gruszek wyglądają uroczo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też wymyślam różne rzeczy, kiedy nie mogę zasnąć... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie kombinacje. Największą frajdę ma się z tego, co sami wymyślimy :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo wygląda tak soczyście:)) lubie to!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)