sobota, 14 sierpnia 2010

po raz pierwszy:]



Dzisiaj po raz pierwszy upiekłam chleb!Jestem z siebie duma bo wyszedł pyszny i gościom chyba też smakował.Fajnie smakuje posmarowany masłem czosnkowym lub ziołowym...
Nie pisałam długo bo rodzina przyjechała na weekend z małym Kubusiem :*

Domowy chleb na drożdżach


Składniki:
*20 dag świeżych drożdży
*1 szklanka mąki pszennej
*2 szklanki mąki pełne ziarno
*1 szklanka wody
*1/4 szklanki mleka
*pół szklanki otrębów
*2 łyżeczki soli
*1 łyżeczka miodu
*1 łyżka oliwy z oliwek

Przygotowanie:
Drożdże rozpuszczamy razem z mlekiem.Dodajemy mąkę pszenną i dokładnie mieszamy łyżką.Odstawiamy na 15 minut i przykrywamy ściereczką.
Dodajemy wodę, otręby,mąkę,sól,miód,1 łyżkę oliwy z oliwek.Zagniatamy dokładnie ciasto i formujemy kulę.
Kładziemy na blachę wyłożoną papierem i odstawiamy na 15 minut(przykrywamy ściereczką).
Na chlebie nożem robimy "x" by mocno nie popękał.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 25 minut(piekłam z termoobiegiem).






Smacznego;)

4 komentarze:

  1. ja jeszcze się w mojej kulinarnej karierze za chlebki nie zabierałam. póki co mam fazę "bułkową".
    gratuluję udanego wypieku!

    OdpowiedzUsuń
  2. pamietam swoj pierwszy chelb ever... moj byl kukurydziany, zolciutki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny Ci wyszedł !!! Gratuluję tak udanego debiutu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Brawo! Pierwsze koty za płoty! Domowy chleb jest rewelacyjny i wierzę, że i Twój smakuje obłędnie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)