wtorek, 17 sierpnia 2010

owoce,warzywa...LATO!!!


Dziś mój post będzie pachniał świeżością działki,owocami prosto z drzewa,warzywami prosto z krzaczka...czy to nie brzmi pięknie? ;)
Pojechałam dziś na działkę pomagać mamie zbierać warzywka i popielić w ogródku oraz nazrywać pysznych warzyw i owoców do mojego ulubione koszyczka ;)
Wszystko zrobiłam po trochu ;D +porobiłam kilka zdjęć :)
Zrobiłam dziś te pyszne brzoskwinie i gruszki w sosie, smakują nieziemsko..naprawdę POLECAM!
Przepis zainspirowany z kuchni.tv od..nie pamiętam kogo..pamiętam że od takiej Pani ;)
Przepis specjalnie dla mojej mamy bo jej bardzo smakowało:*

Owoce letnie w sosie pomarańczowym z % i zimną nutą
(dla 4 osób)
Składniki:
*2 brzoskwinie
*2 miękkie gruszki
*niecałe pół szklanki wody
*2 chlusty białego wina
*niecałe pół szklanki soku pomarańczowego
*szczypta soli
*2,5 łyżki miodu
Przygotowanie:
Brzoskwinie i gruszki kroimy na pół.Z gruszek usuwamy gniazda nasienne.Pieczemy je na grillu elektrycznym lub w piekarniku 10 minut.
Do garnka wlewamy wino,wodę,sok,dodajemy,sól i miód.Mieszamy i czekamy aż się zagotuje.
Zagotowany wywar wlewamy na patelnię by odparował i mieszamy łyżką by troszkę zgęstniał(8-10minut).
Owoce układamy na talerz,polewamy sosem(4-5łyżek bo wsiąka w owoce).Obok kładziemy gałkę lodów(u mnie śmietanka-krówka bo takie miałam w zamrażalce ;))
Podajemy.
Smacznego ;)



A to zdjęcia z działki ;)

8 komentarzy:

  1. Jestem dwa razy na "Tak" za takimi owocami. Idealny jako deser po grillu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. kasiu, ale masz cudowny ogródek z owocami!! zazdroszczę, bo ja miastowa dziewczyna jestem :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekne owoce i warzywa. Ja kazdego roku z utesknieniem czekam na wyjazd do Polski aby tam na dzialce moich rodzicow nacieszyc sie tymi wszystkimi pysznosciami (szczegolnie porzeczkami). Deserek musial byc pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma to jak swoje owoce, swoje warzywa. To tak cieszy. A jak smakuje !!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. ja bym się na gruszkę skusiłam;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny ogródek! Musiało być smakowicie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja biorę brzoskwinię, dobrze? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dobrze ;D możesz wziąść nawet 2 brzoskwinie ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)