wtorek, 3 sierpnia 2010

coś kwaśniejszego -Krem cytrynowy;)


Dziś przeglądałam mój segregator z przepisami z 'Gazety Wyborczej"-Nowa Kuchnia Polska i natrafiłam na ten krem w oryginale jest z zieloną herbatą ale wolałam dodać cytrynę by bardziej pobudziła i nadała takiego fajnego smaku;).Bo u mnie dzisiaj było 33 stopnie no i samą wodą człowiek nie przeżyje ;D
Lubię takie kwaskowate smaki ;)

Krem cytrynowy-na upalne dni :)
Składniki:
*2 duże cytryny + skórka z obydwóch
*225 ml mleka(niepełna szklanka)
*400 ml kremówki
*8 łyżek cukru
*4 łyżeczki żelatyny

Przygotowanie:
Mleko,śmietanę,cukier,sok z cytryn+skórkę podgrzewamy na małym ogniu aż cukier się rozpuści.Ale nie gotujemy.Zdejmujemy z ognia i odstawiamy na 10minut.
Do garnka dodajemy rozpuszczoną żelatynę w 3 łyżkach wody.Podgrzewamy aż żelatyna się rozpuści.
Napełniamy szklaneczki i odstawiamy do lodówki by zastygły(ok.3-4godzin).

Smacznego;)




1 komentarz:

  1. Jako, że ja lubię cytrynowe smaki to już wiem, że taki cytrynowy przysmak jest właśnie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)