wtorek, 27 lipca 2010

deszcz i ...1000 karteczek


U mnie ciągle leje eh...ale to dobrze bo warzywka w ogródku mi podleje ;)
Przepis spodobał mi się od momentu zobaczenia go,bo on taki inny no i prosty..oj chciałam spróbować :P
Na zdjęciu jedna malinka się schowała :D
Przepis z kuchni.tv z programu B.Sikoń


1000 karteczek

Składniki:
*
1opak. ciasta francuskiego
*2-3szklanki malin(w przepisie są truskawki ale już nie ma.,.)

na krem patissier*:
*500ml mleka
*1 laska wanilii
*4 żółtka
*100 g cukru
* 50g mąki kukurydzianej

*krem patissier jest bardzo podobny do budyniu więc można pójśc na skróty i zrobić budyń śmietankowy tylko z mniejszej ilości mleka(ja tak raz zrobiłam;))
Przygotowanie:
Ciasto francuskie rozwałkować bardzo cienko.Podziurkować widelcem,wyłożyć na blachę do pieczenia i odstawić do lodówki na ok.30min.
Następnie piec w temp.200stopni 10min. temperature zmniejszyć do 170stopni i piec jeszcze 20 min.
Upieczone ciasto pokroić na prostokąty.Na co 2 kawałek dać maliny(i je spłaszczyć trochę),przykryć kolejnym prostokątem i dac na to krem patissiere(najlepiej ze szprycy).
Moja szpryca się nieco popsuła więc nie było tak pięknie, ale naprawdę polecam u mnie bardzo wszystkim smakowało.

Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)