poniedziałek, 26 lipca 2010

łał :P

...Wczoraj ważyłam się na wadze i nie mogłam uwierzyć..w 1 miesiąc schudłam 6,5kg ;O
Moja dieta nie była jakaś drastyczna ani nie wymagała wyrzeczeń.Po prostu nie jadłam batoników,cukierków żadnego rodzaju no i czekolady.Bo czekolada to taka BIG kaloria która wogle nie jest potrzebna naszemu organizmowi!
To że schudłam zawdzięczam też rowerowi bo prawie codziennie jeżdziłam z moimi przyjaciółkami na jakieś trasy a jak one nie mogły to sama jeżdziłam jakąś godzinkę.
Obserwując mojego bloga można zauważyć jakie jem desery i wgl ale ja je robie dla najbliższych a sama jem mały kawałeczek.
Moja przyjaciółka która jest super,super,super! odchudza się odkąd pamiętam i jak jadłam jakąś drożdżówkę to ona mówi -moge zobaczyć opakowanie(bo jadłam drożdżowki te takie z biedronki) ja jej dawałam ona mówi to ma aż prawie 300kcal! albo piłam tymbarka np:jabłko-agrest i ona mi mówi ile to ma kalori a potem ja jak coś kupywałam to zaczęłam zwracać uwagę na kalorie no i tadam;) zauważyłam że co miesiąc zrzucam pare kg.
Życzę wam takich przyjaciółek i duużego odrzucenia do czekolady.(ja już takie posiadam) ;)

A teraz jakiś przepisik więc na dziś proponuje-
Kruche ciasteczka z kremem patissiere i malinami:
Polecam każdemu żeby je zrobił one są obłędnie pyszne..;)Przepraszam za jakość zdjęcia...:)


Składniki:
na ciasto:
*40 dkg mąki(40 dkg to jakieś 20 dużych łyżek-takich jak do zupy)
*20dkg masła
*3 łyżeczki cukru waniliowego
*18 dkg cukru pudru
*1 jajko+1żółtko
Krem patissiere :
*6 żółtek
*500ml mleka
*1 laska waniliowa(lub cukier waniliowy z prawdziwą wanilią)
*po 40g mąki pszennej i ziemniaczanej
*1/2 szlanki cukru
Do dekoracji:
*maliny lub inne owoce

Przygotowanie:
Na ciasto:
Z podanych składników zagnieść ciasto.Blachę wysmarować.Z ciasta robić kulki a potem rozpłaszczać i kłaść na blachę.Robić rogi(coś podobnego jak rogi u tarty) ;)Piec 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180stopni.

Na krem:
W większym garnku zagotować mleko z wanilią.Doprowadzić do wrzenia i natychmiast zdjąć z ognia.Odstawić na bok.
Cukier utrzeć z żółtkami do białości, wsypać 2 rodzaje mąki i dalej miksować do uzyskania gładkiej masy.Masę wlać do mleka z wanilią.Wymieszać dokładnie aż nie będzie grudek.Postawić na palnik(średni ogień) i zagotować.Cały czas mieszając.Aż zgęstnieje.Zdjąć i ostudzić(podczas studzenia mieszać by nie powstał "kożuch")
Na ostygnięte ciasteczka dawać po1-2 łyżkach ostudzonego kremu i przybierać malinami,można też posypać czekoladą.

Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuje za każdy komentarz.Pozdrawiam!! :)